background

توضیحات مختصر درباره خدمات سازمانی

1
انواع روش‌های ارائه سرویس اینترنت سازمانی

DSL:
سرویس DSL ارائه اینترنت از طریق خط تلفن (بدون اشغالی خط) است، این سرویس رایج‌ترین شکل ارائه‌ی اینترنت خانگی است. این سرویس اگرچه برای مشتریان خانگی مناسب است ولی به دلیل سرعت و پایداری پایین چندان برای استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه نمی‌شود.

Wireless:
ارائه اینترنت با استفاده از فرکانس رادیویی است که به‌صورت اختصاصی و یا اشتراکی به مشترکین ارائه می‌شود. در سرویس اینترنت بی‌سیم، مشترکین بدون نیاز به خط تلفن یا کابل می‌توانند با نصب تجهیزات رادیویی درجایی که به پاپ‌سایت ارائه‌دهنده سرویس دید دارد (مثل پشت‌بام) از پهنای باند فرکانسی در بستر وایرلس استفاده کنند. در سرویس اشتراکی به ازای چند مشترک یک رادیو سمت پاپ سایت (point to multipoint) وجود دارد و در سرویس اختصاصی به ازای یک مشترک یک رادیو در سمت پاپ سایت (point to point) قرار دارد. یکی از بهترین روش‌های دریافت سرویس اینترنتی در ایران روش بی‌سیم است که نسبت به روش‌های دیگر پوشش دهی و سرعت خوبی دارد.

FTTH:
سرویس FTTH ارائه اینترنت با استفاده از فیبر نوری است، با وجود اینکه این روش، سرعت و پایدار بسیار خوبی دارد ولی این سرویس هزینه زیادی برای شرکت‌های کوچک و متوسط دارد و از طرفی بسیاری از مناطق ایران از این فناوری بی‌بهره‌اند و این سرویس پوشش دهی مناسبی در ایران ندارد.

TD-LTE:
فناوری TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است که اینترنت را به صورت بی‌سیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سرویس ارائه اینترنت با استفاده از مودم و سیم‌کارت‌های خاص است که سیم‌کارت در مودم قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی دریافت و ارسال اطلاعات را بر عهده دارد. شرکت‌های محدودی این سرویس را در ایران ارائه می‌دهند، به همین دلیل پوشش دهی مناسبی ندارد، همچنین تجهیزات آن به‌صورت انحصاری پشتیبانی می‌شود.

1